Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że gadżety promocyjne mają praktycznie same zalety. I choć oczywiście w twierdzeniu tym jest wiele racji, to trzeba zdawać sobie sprawę, że przy ich zastosowaniu znajdą się i wady. Wszystko zależy bowiem od tego, czy postawimy na gadżety firmowe w wersji unikalnej, inaczej dość oryginalnej, czy może zdamy się na sprawdzone i klasyczne upominki. A ponieważ marketing bazujący na tradycyjnych formach przekazu już od pewnego czasu wypierają gadżety reklamowe, na pewno warto pochylić się nad ich klasyfikacją. Przejdźmy zatem do rzeczy… jakie są wady i zalety gadżetów promocyjnych firmowych? Przeczytaj!

Oryginalne gadżety firmowe

Jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji, musimy się naprawdę postarać. Rynek towarów i usług jest dziś tak szeroki, że praktycznie każda większa firma w trakcie prowadzenia swojej działalności, skorzystała już z prawie wszystkich dostępnych metod reklamy. By nie zostać w tyle, warto pokusić się o rozwiązania niestandardowe, nieco wymyślne, ale na pewno oryginalne!

Odnosząc się do unikalnych gadżetów promocyjnych, mamy na myśli upominki, które krótko mówiąc – produkowane są na specjalne zamówienie firmy. Autorski projekt, logo wygrawerowane lub naniesione na towar, a także maksymalne podkreślenie marki – tak w skrócie powinien wyglądać każdy oryginalny gadżet reklamowy. Nie trudno się domyślić, że na takowe upominki najczęściej decydują się więc firmy, które chcą realnie wpływać na świadomość konsumentów.

Poza tym takie przedsiębiorstwa najczęściej skupiają się na gadżetach jednoznacznie się z firmą kojarzących. Przykładem niech będzie producent samochodów, który w prezencie dla klientów rozdaje odświeżacze do auta czy pokrowce na siedzenia.

wady i zalety gadżetów promocyjnych firmowych

Wady i zalety gadżetów promocyjnych firmowych

Odnosząc się zarówno do zalet, jak i wad unikalnych, promocyjnych gadżetów zacząć należy z pewnością od ich ceny. Zazwyczaj takowe zamówienia są bowiem o wiele droższe niż wszystkie pozostałe. Wymagają również większego zaangażowania ze strony przedsiębiorcy. Przygotowanie projektu, znalezienie wykonawcy, to jedno. Liczyć trzeba się przecież też z dość długim czasem oczekiwania, gdy chodzi o realizację tego rodzaju. Poza tym istnieje ryzyko, że mimo starań, efekt nie będzie taki, jakbyśmy tego chcieli.

Na szczęście unikalne gadżety firmowe mają także wiele zalet! Przede wszystkim są jedyne w swoim rodzaju. Mogą być również idealnie dopasowane do branży, w której działamy. Co więcej, mamy realny wpływ na ich wygląd i poszczególne cechy. Budujemy dzięki temu prestiż marki i wyróżniamy się na tle konkurencji.

Klasyczne gadżety promocyjne

Gdy chodzi zaś o standardowe upominki, to takowe zamawiane są przez firmy najczęściej. Nie tylko ze względu na niższą cenę, ale również łatwą dostępność. Wybierając rozwiązanie tego rodzaju pamiętajmy jednak o naniesieniu odpowiedniej adnotacji o marce. Produkt musi być ologowany, by kojarzyć się z firmą. W przeciwnym wypadku reklama spali na panewce.

Wśród najpopularniejszych, klasycznych upominków dla klientów lub pracowników znajdują się kubki, notesy, długopisy, breloki lub smycze czy pendrive. Łatwo znaleźć je w ofercie różnych sklepów i cechują się funkcjonalizmem, co jest niezwykle istotne. Najlepiej bowiem, gdy firmowe prezenty są praktyczne. Tylko wtedy można korzystać z nich na co dzień i tym samym promować daną markę.

Wady i zalety gadżetów promocyjnych firmowych

Wśród największych zalet unikalnych gadżetów reklamowych wymienić można więc ich dostępność, szybki czas realizacji zamówienia i o wiele niższą cenę. Takowe prezenty są też na tyle uniwersalne, że można wykorzystać je przy każdej możliwej okazji: podczas biznesowych spotkań, firmowych wigilii czy targów. Niestety i tu pojawiają się jednak wady. Największa dotyczy rzecz jasna tego, że na konkretny pomysł już ktoś mógł wpaść.

Jeśli nie wiemy, na który rodzaj gadżetów się zdecydować, musimy wziąć pod uwagę dwie najważniejsze kwestie-a mianowicie czas i budżet. Gdy zależy nam na oszczędnościach, postawmy na gadżety firmowe, które choć klasyczne, to jednak tańsze. Tak samo zróbmy wówczas, gdy gadżety chcemy mieć od ręki. Jeśli jednak i budżet i czas nie ma znaczenia, warto byśmy pokusili się o upominki nieco bardziej oryginalne.