Współczesny świat zapewnia wiele możliwości. Biznes rozwija się w szybkim tempie. Rozwiązania technologiczne, a w szczególności Internet przyczyniły się do uproszczenia wielu procesów. Świat wirtualny staje w szranki z rzeczywistym. Tradycyjna reklama jest już niewystarczająca i mniej atrakcyjna, gdyż nie wyróżnia się niczym szczególnym. W swoim działaniu biznesowym warto wykorzystywać techniki, które obecne są niezależnie od przestrzeni i wzajemnie się przenikają. Jakie są najpopularniejsze sposoby na przekonanie do siebie jednego klienta?
Wizytówki zawsze się sprawdzają
Wizytówki są małe jednakże mają wielkie możliwości. Jest to bardzo dobre narzędzie marketingowe. Powinniśmy nosić je przy sobie i wręczać w każdej nadarzającej się okazji. Warto nadawać określonym elementom funkcje użytkowe. Doskonałe rezultaty przyniesie wręczenie klientowi wizytówki z rabatem. Dzięki temu zachęci to odbiorcę do zachowania kartonika i skorzystania z określonej oferty. Wizytówki mogą także pełnić zadanie kalendarzyków. Możliwości jest bardzo wiele. Wyobraźnia pozwoli nam na jak najlepsze wykorzystanie tego rozwiązania.
Sposoby na przekonanie do siebie nie jednego klienta - bony promocyjne i kupony zniżkowe
Atrakcyjnym bodźcem, który zachęci klienta do nawiązania współpracy, mogą być kody rabatowe, próbki, wyprzedaże. Taki marketing w firmie sprawdzi się zarówno w przypadku podmiotów działających w handlu, jak i usługach. Podkreślić należy fakt, że informacje dotyczące akcji promocyjnych rozprzestrzeniają się wśród różnych grup bez większego zaangażowania firmy. Co więcej, takie rozwiązanie jest także niezwykle skuteczne w odniesieniu do stacjonarnego biznesu. Warto zobaczyć co dzieje się na lokalnym rynku i wystosować odpowiednią ofertę do różnych instytucji i urzędów. Jest to także fantastyczny sposób na poszukiwanie partnerów biznesowych, z którymi można wymieniać kupony.
Rozdawanie gadżetów reklamowych
Ologowanie produktów i ich rozdawanie to niezwykle skuteczny sposób na przekonanie do siebie potencjalnego klienta. Akcesoria warto wręczyć partnerowi podczas pierwszego spotkania. To sprawi, że wywołamy w nim dobre i miłe emocje. Takie działanie przyczyni się do tego, że nasza marka zapadnie mu w pamięci i będzie się dobrze kojarzyła. Właściwie dobrane gadżety reklamowe wzbudzą życzliwe odczucia i dobrze będą motywować do podjęcia dalszej współpracy.
Sposoby na przekonanie do siebie nie jednego klienta - Wykorzystanie katalogów i broszur
Zasadniczą strategią, która wciąż przynosi dobre rezultaty, jest wykorzystywanie katalogów i broszurek. Ciekawa treść to czynnik, który potrafi zachęcić klienta do nawiązania współpracy. Materiały promocyjne wciąż obecne są w wielu branżach. Dostępne są w hotelarstwie, gastronomii, bankowości i wielu innych miejscach. Bardzo często zdarza się, że odbiorca sięga po nie bezwiednie. Co więcej, warto także przekazywać te elementy podczas spotkania. Firmowe katalogi stanowią bardzo dobre zachęcenie do podjęcia współpracy. Jaka treść powinna być umieszczona na takiej ulotce? Należy pamiętać o uwzględnieniu takich aspektów jak zaprezentowanie użytecznych faktów i właściwości oferty. Trzeba wskazać zalety, jakie otrzyma klient, gdy dojdzie do nawiązania z nami współpracy.
Referencje i podziękowania
Doskonałym narzędziem przyspieszającym nawiązanie współpracy z nowym klientem są pozytywne opinie innych osób. Dzięki temu uda się zintensyfikować wiarygodność. Jednakże pamiętać należy o tym, że wykorzystanie tego narzędzia możliwe jest tylko wtedy, gdy odbiorca jest zadowolony ze współpracy. Gdy jesteśmy przekonani, że nasze produkty są najwyższej jakości, powinniśmy dziękować klientom za skorzystanie z oferty, a następnie zachęcić do wystawienia opinii.
Gdy już udało się wcześniej otrzymać informację z wyrazami wdzięczności od jakiegoś klienta, warto zapytać, czy może on być wykorzystany jako rekomendacja, którą umieści się na firmowej witrynie.