Firma, która jest zainteresowania naniesieniem własnego logo na poszczególne produkty, musi zdecydować o tym, jakie rodzaje technik znakowania zastosuje. Tych jest bowiem co najmniej kilka. W zależności od potrzeb i określonych gadżetów można zdecydować się na grawerowanie laserowe, tłoczenie lub sitodruk czy wiele innych.
Po co jednak w ogóle to robić? Powodów tak naprawdę jest sporo. Logo umieszczone na firmowych kubkach, gadżetach reklamowych czy artykułach papierniczych, to dla przedsiębiorstwa po prostu reklama. Poza tym, pracownicy z okazji Bożego Narodzenia czy w formie nagrody mogą zostać obdarowani niektórymi ologowanymi przedmiotami. W ten sposób wynagradzamy swoich podwładnych, ale też budujemy w nich poczucie solidarności z marką.
Rodzaje technik znakowania - jakie wyróżniamy?
Wróćmy jednak do technik znakowania poszczególnych przedmiotów. Odpowiednie rozmieszczenie hasła reklamowego czy logo to już połowa sukcesu. By całość była jednak na jak najwyższym poziomie, dobrać trzeba też odpowiednią metodę. Rodzaje technik znakowania podzielić można między innymi na: sitodruk, grawerowanie laserowe, tłoczenie, haft, etykiety i naklejki epoksydowe.
Sitodruk wykorzystywany jest przy znakowaniu materiałów tekstylnych. Polega na przeciskaniu farby w określonych miejscach. Dzięki niemu powstają napisy na torbach, koszulkach czy serwetkach. Stosuje się go jednak również w przypadku produktów drewnianych czy tworzyw sztucznych. Z kolei grawer laserowy odznacza się najwyższą precyzją i trwałością. Jako metodę znakowania wykorzystuje się go w przypadku drewna, skóry, plastiku czy nawet metalu.
Tłoczenie, jako kolejna już metoda znakowania wykorzystywane jest w oznaczaniu produktów ze skóry i tektury. Dzięki niemu trwale odkształca się dany materiał i w ten sposób uwidocznia napis na nim. Z kolei haft, pewnie zresztą każdemu znany, to klasyczne naszywanie. Nićmi uzyskuje się wtedy pożądany wzór-napis lub logo.
Inne rodzaje technik znakowania, to też etykiety i wspomniane z początku naklejki epoksydowe. Te pierwsze wykorzystuje się głównie wtedy, gdy wszystkie inne metody zawodzą lub nie mogą być zastosowane. Drukowane na specjalnych foliach etykiety, wykazują dowolność kształtów i pełną gamę kolorystyczną. Z kolei naklejki dają wrażenie wypukłości, formy 3D. Zarówno wizualnie, jak i podczas dotykania. Uzyskujemy dzięki nim optycznie zwiększony nadruk i ciekawy w swej formie przekaz.
Znakowanie - rodzaje technik i ich najpowszechniejsze zastosowanie
Jak widać, rodzaje technik znakowania logiem dopiera się w odniesieniu do konkretnych produktów, które mają być ologowane. Pomysłów na gadżety reklamowe jest w końcu całkiem sporo.
Jeśli na przykład zależy nam, aby wzmianka o firmie pojawiła się na kubkach termicznych, wybrać powinniśmy grawerowanie laserowe. Twardy materiał, z którego wykonane są tego rodzaju przedmioty, wymaga bowiem odpowiednich praktyk. Gdy z kolei decydujemy się na skórzane wizytowniki czy etui na klucze lub dokumenty – najlepszą i najskuteczniejszą metodą okazuje się tłoczenie. Dzięki niemu na gadżetach tego rodzaju dokładnie wydać naniesione logo lub napis.
Wszystko zależy więc od tego, na jaki rodzaj reklamowego gadżetu się zdecydujemy. W dalszej kolejności to specjaliści pomogą dobrać odpowiednią technikę znakowania. Taką, która będzie szyta na miarę i sprawi, że całość stanie się wyraźna i dokładna. Nie ma przecież nic gorszego niż pieniądz wydany na niedokładną, nieprecyzyjną i zupełnie nietrafioną metodę.
Sama reklama czy też logowanie produktów jakąkolwiek metodą znakowania to gwarancja tego, że przesłanie naszej marki dotrze do wielu ludzi. Ci chcąc nie chcąc, zapamiętają oni przecież choćby raz widziany przekaz. Ten na kubkach, portfelach, koszulkach czy nawet podkładkach pod mysz – tym bardziej rzuca się w oczy! Są to w końcu przedmioty praktyczne i stosowane na co dzień. Inwestycja w marketingowe chwyty tego rodzaju wydaje się więc jedną z najbardziej opłacalnych i najskuteczniejszych.