Gadżety firmowe to dziś bardzo popularna forma promocji własnej marki. Coraz więcej przedsiębiorców zaczyna traktować je w kategoriach inwestycji, a nie tylko dyskusyjnego wydatku. Dzięki temu rynek akcesoriów reklamowych rośnie w siłę. Oferta się poszerza, a większy wybór oznacza więcej radości i satysfakcji z otrzymywanych gadżetów. Personalizowane gadżety
Projektując gadżety reklamowe dla swojej firmy, warto pamiętać jednak o kilku sprawach. Gadżety firmowe personalizowane rządzą się bowiem swoimi prawami. To akcesoria, które się wyróżniają, wpisując się idealnie w gust i oczekiwania obdarowywanej osoby. Dzięki takim podarunkom nasi klienci i współpracownicy mogą poczuć się wyjątkowo, ponieważ otrzymali coś wybranego specjalnie dla nich.
Gadżety reklamowe personalizowane wchodzą na salony
O zaletach gadżetów reklamowych nie trzeba nikogo przekonywać. Planując strategię marketingową na kolejny rok, warto jednak pójść o krok dalej. Gadżety reklamowe imienne to stosunkowo nowa kategoria, która jednak szturmem zdobywa działy PR w wielu firmach. Skąd bierze się taka popularność personalizowanych gadżetów reklamowych? Czym różnią się one od zwykłych?
Personalizacja - co to oznacza?
Imienne gadżety reklamowe niosą ze sobą zupełnie nową jakość promocji firmy. Ich wręczanie naszym klientom i współpracownikom wpływa zasadniczo na poziom zadowolenia z wzajemnych relacji. Warto uświadomić sobie, że zachodzi tu podobny mechanizm jak w przypadku promocji skierowanej do konkretnej grupy odbiorców.
Przemyślana, oparta na dokładnej analizie odbiorców, reklama okazuje się dużo skuteczniejsza i przynosząca lepsze efekty. Właśnie dlatego, że trafia do konkretnej grupy osób, a nie do bliżej niesprecyzowanej masy, w której najprawdopodobniej gdzieś by zniknęła.
Tak samo działają personalizowane akcesoria reklamowe. To nie jest kolejny zestaw przyborów biurowych dla klienta, który nie pracuje stacjonarnie. Nie są to również bezosobowe gadżety, które znikają w natłoku innych - niemal identycznych. Personalizowane prezenty oferują znacznie więcej. Pozwalają poczuć się obdarowanemu naprawdę wyjątkowo. Dlaczego? Ponieważ dzięki nim osoba ta wie, że nadawca zadał sobie trud, aby poznać ją i w ten sposób dopasować podarunek do jej osobowości, wyznawanych wartości, a nawet pasji.
Czy personalizacja ma sens?
Oczywiście, że tak! Wiadomo przecież nie od dziś, że prezent spersonalizowany (a więc wymagający wykazania się kreatywnością i pomysłowością) cieszy bardziej niż coś zwykłego, uniwersalnego, co pasuje do każdego. Bezosobowe podarunki są proste, nie wymagają żadnego wysiłku, wystarczy wybrać cokolwiek wpadnie nam w ręce. Tymczasem imienne, spersonalizowane prezenty to jest zawsze coś wyjątkowego, co potrafi sprawić masę radości.
Dlatego właśnie warto zainwestować w gadżety firmowe personalizowane, ponieważ to najlepsza możliwa lokata kapitału, nie tylko w relacje ze swoimi klientami i kontrahentami, ale również we współpracowników, którym w ten sposób możemy okazać uznanie i podziękować za pracę na rzecz naszej marki.
O czym musimy pamiętać, przygotowując spersonalizowane gadżety reklamowe?
Zanim jednak przystąpimy do planowania, kluczową kwestią jest odpowiedź na pytanie - dla kogo chcemy przeznaczyć naszej materiały promocyjne. Inne będą bowiem gadżety dla menadżerów, a inne na przykład dla pracowników z działu zasobów ludzkich.
Jeśli chcemy podarować prezent konkretnej osobie, musimy dowiedzieć się o niej możliwie jak najwięcej - jaka jest, jakie ma pasje, a także jakimi wartościami się kieruje. Dopiero na podstawie zebranych informacji, możemy zaplanować, jakie gadżety reklamowe będą dla niej najlepsze i sprawią jej najwięcej radości.
Najlepsze personalizowane gadżety dla Twoich współpracowników
W każdym pokoleniu możemy dostrzec inny model pracownika. Dziś coraz rzadziej spotykamy ludzi w pełni oddanych sferze zawodowej. Współcześnie najbardziej ceniona jest równowaga pomiędzy prywatnością a wykonywanymi obowiązkami służbowymi. Dzięki temu pracownik może rozwijać swoje pasje, czerpiąc przy tym satysfakcję ze swojego życia zawodowego.
Personalizowane gadżety mogą stanowić łącznik dla sfery zawodowej i prywatnej. Dzięki takim przemyślanym, dedykowanym konkretnej osobie podarunkom, możemy sprawić, że nasz współpracownik poczuje się doceniony, a co więcej, będzie chciał dalej rozwijać swój potencjał w naszej firmie.
Możliwości jest oczywiście bardzo wiele. Eleganckie przybory piśmiennicze dla fanów stylowych dodatków albo spersonalizowane kosze prezentowe wypełnione ulubionymi smakołykami danej osoby to tylko niektóre opcje gadżetów reklamowych. Dla miłośników literatury z kolei doskonałym pomysłem okażą się książki, na przykład z dziedziny biznesu lub dotyczące samorozwoju.
Ciekawym gadżetem personalizowanym, dla pracowników, mogą okazać się na przykład przyborniki na biurko, kubki z imieniem i wiele innych świetnych akcesoriów, które sprawią obdarowanym wiele radości oraz umilą codzienną pracę.
Najlepsze personalizowane gadżety dla Twoich klientów
Współczesne relacje biznesowe opierają się na szczegółach. Dotyczą także wielu płaszczyzn, nie tylko sfery zawodowej. Często przecież spotykamy się z kontrahentami na uroczystej kolacji, podczas której rozmawiamy nie tylko o pracy, ale również o życiu prywatnym. Dzielimy się spostrzeżeniami na temat swojej sytuacji rodzinnej, a także tego, co nas bawi i sprawia nam przyjemność.
Pamiętając o swoich klientach i kontrahentach w kontekście tego, kim są i co lubią robić w czasie wolnym, udowadniamy, że są oni dla nas istotni. Zadając sobie trud rejestrowania informacji o drugim człowieku, pokazujemy, że są kimś ważniejszym niż zwykli klienci. To klucz do budowania i pielęgnowania udanej relacji biznesowej.
Oczywiście nie sposób wymienić wszystkich możliwości personalizowanych gadżetów reklamowych. Ich wybór zależy właśnie od tego, komu chcemy podarować prezent. W grę mogą wchodzić na przykład eleganckie akcesoria do wina, dla konesera tego trunku, stylowe filiżanki dla fana pięknych naczyń albo wizytownik dla osoby ceniącej klasyczne dodatki. Z kolei kosz prezentowy z różnymi smakołykami z pewnością trafi w gusta lubiącego dobrze zjeść smakosza.
Personalizowane gadżety reklamowe kluczem do udanej współpracy
Uważność i otwartość na drugiego człowieka są równie istotne w sferze biznesowej, co w prywatnej. Personalizując swoje podejście do klientów (na przykład poprzez odpowiednio dobrane gadżety reklamowe), sprawiamy, że mogą poczuć się oni wyróżnieni i jedyni w swoim rodzaju. Stanowi to świetną podstawę do dialogu i efektywnej współpracy.