Każdy właściciel firmy wie, jak ważna jest odpowiednia reklama. Nawet najlepszy produkt czy usługa nie obronią się same, bez konkretnego wsparcia. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm, które dopiero wchodzą na rynek. By klienci mieli świadomość o ich istnieniu - niezbędna jest odpowiednia kampania reklamowa. I choć dziś większość działań marketingowych podejmuje się w Internecie, tradycyjne formy marketingu i reklamy nadal są powszechne. Rozwiązania tego rodzaju ciągle mają się nieźle, o czym świadczy między innymi częste wykorzystywanie gadżetów reklamowych. Oczywiście prym wśród nich wiodą właśnie długopisy. Dlaczego ologowany długopis, to dodatek, po który tak często sięgają marketingowcy i właściciele firm?
Tradycyjne reklamy, choć skuteczne - w niektórych przypadkach odbiorców albo nudzą, albo drażnią. Tak dzieje się szczególnie w przypadku ulotek i plakatów. Te pierwsze rozdawane w galeriach handlowych czy tłocznych deptakach z reguły od razu lądują w koszach. Z kolei te drugie są po prostu pomijane. Okazuje się więc, że to właśnie gadżety reklamowe wzbudzają największe zainteresowanie. Poza tym najwięcej argumentów przemawia tu za artykułami piśmienniczymi. Powodów może być wiele, choć najczęściej wymienia się funkcjonalność i praktyczność, zwiększenie rozpoznawalności marki, niską cenę i dyskrecję w reklamie.
Ologowany długopis, a więc gadżet przydatny i tani
To oczywiste, że potencjalni klienci lepiej oceniają gadżety praktyczne i funkcjonalne, niż te, które do niczego im się nie przydają. Ologowany długopis, podobnie jak inne artykuły piśmiennicze należy do pierwszej kategorii. Można go używać w codziennych sytuacjach, w domu, w pracy i na uczelni. W trakcie pisania użytkownik przyzwyczaja się do marki, co sprawia, że ta najprawdopodobniej zyskuje stałego klienta.
Poza tym ten drobny gadżet jest po prostu tani, co stanowi istotny argument dla praktycznie każdego przedsiębiorcy. Oczywistym wydaje się przecież fakt, że minimalizowanie kosztów przy jednoczesnej skuteczności strategii marketingowej jest szczególnie ważne. Tym bardziej, gdy budżet reklamowy jest w pewien sposób ograniczony. Porównując reklamę bazującą na gadżetach reklamowych w postaci długopisów, do spotu reklamowego, okazuje się, że ta pierwsza jest naprawdę korzystna. Wyprodukowanie spotu, a następnie jego emisja w środkach masowego przekazu w większości jest po prostu poza zasięgiem małych firm. Co ważne, inwestując w ologowany długopis w naprawdę dużych ilościach, nie trzeba kupować modeli bardzo eleganckich czy designerskich. Wystarczą plastikowe, ale solidne produkty. Sam nadruk na tego rodzaju gadżetach też nie jest drogi.
Ologowany długopis, jako reklama subtelna i wpływająca na rozpoznawalność danej marki
Na korzyść gadżetów reklamowych w postaci ologowanych długopisów wpływa również to, że są one dość subtelną formą reklamy. Ludzi denerwują zbyt nachalne przekazy - rozdawane ulotki, wyskakujące okienka z powiadomieniami w Internecie itd. Wykorzystanie drobnych, przydatnych gadżetów wywołuje z kolei pozytywne emocje i wrażenia. Długopis wręczony w formie prezentu lub dołączony do paczki z zakupami staje się po prostu miłym dodatkiem.
Nawiązując do użyteczności i praktycznej funkcji artykułów piśmienniczych, wyłania się jeszcze jedna zaleta reklamy tego typu. Naniesione na ologowany długopis logo, nieustannie przypomina, skąd pochodzi dany gadżet. Użytkownik staje się zatem żywą reklamą konkretnej firmy. Posługując się dodatkiem wśród rodziny, znajomych czy przyjaciół - wpływa na zwiększenie rozpoznawalności marki.
I choć to zaledwie kilka argumentów przemawiających na korzyść gadżetów reklamowych, tak naprawdę można ich znaleźć dużo więcej. Pamiętając więc, że przekaz marketingowy nie musi wcale być drogi, skomplikowany i nowoczesny - warto mieć na uwadze najprostsze rozwiązania. Dlaczego? Ponieważ jest to wręcz zaskakujące, jak duży mogą mieć one wpływ na skuteczność całej strategii marketingowej!