Od wielu lat przedsiębiorstwa prześcigają się w tworzeniu gadżetów reklamowych. Długopisy i kalendarze to już standard, coraz częściej spotykamy się z firmowymi kubkami, pendrive, power bankami, smyczami itp.  Ciekawym pomysłem na promocję jest również ologowana odzież.

Czym dla firmy jest logo?

By osiągnąć sukces w sprzedaży firma musi posiadać identyfikację, czyli znak graficzny, który konsumenci będą łączyć z jej produktami. Tym właśnie jest logo. Umieszcza je się nie tylko na produktach danej firmy, lecz również na materiałach reklamowych, artykułach piśmienniczych, folderach itp.

Ologowana odzież - czy to dobry sposób na promocję

Odzież firmowa działa psychologicznie na podświadomość klienta. Im częściej widzimy dany znak lub grafikę, tym bardziej zapada  nam ona w pamięć. Ma to miejsce niezależnie od tego czy potrzebujemy danego produktu, czy nie. Badania wykazują, że chętniej wybieramy te artykuły, których logo kojarzymy. Dlatego też tak ważne jest umieszczanie swojego znaku graficznego również na odzieży firmowej. Gdy widzimy obsługę sklepu jednolicie ubraną w odzież z logo - nabieramy większego zaufania do firmy. Dzieje się to podświadomie.

Drugim sposobem reklamowania swej działalności za pomocą odzieży jest tworzenie ubrań promocyjnych, które później darowane są kontrahentom i kluczowym klientom. Gdy wręczymy partnerowi biznesowemu czapkę, szalik, rękawiczki czy T-shirt z logo możemy być pewni, że produkty te będą utrwalać naszą markę nie tylko w pamięci obdarowanego, lecz również wśród osób w jego otoczeniu.

Odzież reklamowa - ale jaka?

Wiemy już, że warto zainwestować w ologowaną odzież, teraz zadajmy sobie pytanie, jakie ubrania wybrać. Co do zasady powinny być to te elementy, które nosimy na zewnątrz. W grę wchodzą koszulki (zwłaszcza latem), ale również polary, kamizelki, kurtki. Warto postawić także na dodatki, które są tańsze, a co za tym idzie możemy niewielkim kosztem wykonać większą ilość produktów. Należy tu pamiętać zwłaszcza o czapkach, szalikach i apaszkach.

ologowana odzież

Jak przygotować produkt reklamowy, by przyniósł spodziewane korzyści?

By reklamowanie za pomocą ologowanej odzieży przyniosło zakładane rezultaty, produkty powinny być właściwie przygotowane. Najważniejszy jest projekt graficzny, który z jednej strony powinien być atrakcyjny wizualnie, zaś z drugiej strony dyskretny. Nie możemy dopuścić do tego, by  klient czuł się jak chodząca reklama naszej firmy. Wystarczy logo i ewentualnie krótkie hasło kojarzące się z naszą marką. Pamiętajmy, że najważniejszy jest komfort osoby obdarowanej.

Ologowana odzież - jak poprawnie zaprojektować produkt?

Gdy wybraliśmy już nośnik naszej reklamy (np koszulkę, czapkę, szalik) czas przystąpić do projektu. Na tym etapie najważniejsze jest ulokowanie grafiki, by była ona widoczna. Nie zapominajmy jednakże, że nie może być zbyt nachalna, tak by obdarowany nie poczuł się "słupem reklamowym".  Dobrze by grafika nie tylko łączyła produkt jednoznacznie z firmą (logo), lecz również niosła pozytywny przekaz (chwytliwy slogan, przyciągające uwagę barwy). Dlatego też niezwykle ważne jest, by projekt tworzyli specjaliści. To oni doskonale zdają sobie sprawę z tego, jakie treści przyciągną wzrok, jakie kolory, bądź symbole pozytywnie działają na naszą podświadomość.

Ologowana odzież - zysk dla firmy, czy nie potrzebny wydatek

Przede wszystkim odejdźmy od myślenia, że odzież reklamowa to wyłącznie koszt dla firmy. To inwestycja, która pozwoli nam ugruntować pozycję naszego przedsiębiorstwa, stworzyć dodatkowy impuls dla rozwoju marki. Należy zwrócić uwagę na dwojakie znaczenie tego typu reklamy. Po pierwsze - odzież z logo firmy rozdajemy naszym klientom i kontrahentom, co ma na celu stworzenie pozytywnych relacji pomiędzy stronami oraz przywiązanie potencjalnego partnera do naszej marki. Z drugiej strony firmowe ubrania dostają nasi pracownicy. Dzięki temu mocniej utożsamiają się z firmą, mają poczucie przynależności do pewnej grupy. Tym samym zwiększa się efektywność ich pracy. Czasami pracownicy rozdają takie ubrania wśród swoich bliskich, stając się reprezentantami naszej firmy. Tym samym mogą przysporzyć nam nowych klientów.

Podsumowując ologowana odzież to inwestycja długofalowa. W perspektywie czasu może wzmocnić relacje między naszą firmą a kontrahentami. Ubrania firmowe wzmacniają również więzi między pracownikami, co korzystnie wpływa na efektywność ich pracy. Dlatego też zdecydowanie warto zainwestować w ten rodzaj reklamy.