Gadżety reklamowe, na które decydują się przedsiębiorcy, oddziałują czasem lepiej na potencjalnego klienta, niż klasyczna reklama. Oczywiście z tej pierwszej nadal wielu z nich korzysta. Ulotki, plakaty, spot w tv czy reklama w Internecie nigdy przecież nie stracą na popularności. Jednak drobne upominki, którymi możemy obdarować interesującą nad grupę odbiorców, zaczynają powoli w swej skuteczności wyprzedzać tradycyjne metody. Wśród propozycji na tego rodzaju gadżetów znaleźć można: portfele, smycze do kluczy, podkładki pod mysz czy kubki termiczne. Te ostatnie wybierane są zresztą coraz częściej. Nie dość, że kubki termiczne reklamowe stanowią modny gadżet, z którego pewnie każdy byłby zadowolony, to są jeszcze niezwykle praktycznie. Idealnie sprawdzają się podczas wycieczek, w samochodzie lub nawet w trakcie pracy – gdy jak wiadomo wir obowiązków, powoduje że nie mamy czasu wypić ciepłej kawy.
Gadżety reklamowe i ich skuteczność w budowaniu rozpoznawalności marki
Zanim jednak pochylimy się nad zaletami kubków termicznych, warto omówić siłę oddziaływania gadżetów reklamowych. Większość przedsiębiorców decyduje się na nie, gdy zbliża się ważna konferencja, targi biznesowe lub istotne dla firmy spotkanie. Rozdawane w ich trakcie gadżety stanowią wówczas ciekawy dodatek. Potencjalny klient lub współpracownik, dzięki ciekawemu upominkowi poczuje się istotny. Już wywołanie w nim przyjemnych odczuć przełoży się oczywiście na postrzeganie naszej firmy. Jeśli ta jest bowiem w stanie obdarować obcą osobę, to znaczy, że musi być pozytywnie nastawiona do ludzi i prężnie się rozwijać. Wzbudzenie w kimś sympatii do marki zwiększa prawdopodobieństwo, iż wybierze on właśnie jej produkty.
Poza tym, gadżety reklamowe (szczególnie te praktyczne, jak termiczne kubki), to gwarancja tego, że reklama pójdzie w świat. Kiedy ulotki trafiają zazwyczaj do koszy, a plakaty na ulicach mijane są bez mrugnięcia okiem-z funkcjonalnych prezentów każdy korzysta. Gdy takowe zawierają logo danej firmy, jej kontaktowe dane lub inne kojarzące się z nią informacje, możemy być pewni, że zarówno korzystający z gadżetu, jak i osoby z jego otoczenia zwrócą na nie w końcu uwagę.
Kubki termiczne i charakterystyczne cechy
Jako że wiemy już, iż w marketingu najlepsze są praktyczne upominki – omówmy kwestię kubków. Jednego z najpopularniejszych i najbardziej funkcjonalnych prezentów. Oczywiście można podarować je w klasycznej wersji, co też jest na pewno dobrym pomysłem. Jeśli jednak chcemy iść krok dalej i wybranej grupie docelowej zaproponować coś nowocześniejszego, warto zastanowić się nad reklamowymi kubkami termicznymi.
Kubki termiczne wykonane mogą być z plastiku, metalu, a nawet porcelany! Gdy zależy nam jednak na jak najdłuższym utrzymaniu konkretnej temperatury napoju, najlepiej zdecydować się na metalowe. Dzięki nim herbata lub kawa będzie ciepła do kilku godzin. Uwagę trzeba zwrócić też na pokrywkę. Ważne jest, by ta nie przeciekała. Szczelność zapewnią produkty najwyższej jakości. Do wyboru pozostaje również otwierane wieczko lub zwykły ustnik. Decyzja zależy tak naprawdę od gustu. Jedno i drugie rozwiązanie ma bowiem swoje wady i zalety. Pierwsze sprawia, że kubek termiczny przypomina termos. Z kolei drugie zazwyczaj wyposażone jest w przycisk, który otwiera małą szczelinę do picia. Co oczywiste - strata ciepła w tym przypadku jest mniejsza.
Zalety reklamowych kubków termicznych
Tak czy inaczej, niezaprzeczalną zaletą kubków termicznych jest ich utrzymywanie ciepła. Dzięki nim pita kawa czy herbata rozgrzewać może nas przez długie godziny. Jest to przydatne zwłaszcza wtedy, gdy w ciągu dnia mamy tak dużo obowiązków, że nie sposób podejść do wypicia filiżanki kawy na spokojnie. Poza tym termiczne kubki możemy używać w każdych okolicznościach. Dzięki nim gorącym napojem cieszyć się możemy zarówno w domu, jak i w pracy, samochodzie czy pieszej wycieczce.
Z kolei z punktu widzenia przedsiębiorcy - reklamowe kubki termiczne, to doskonała forma zareklamowania firmy. W końcu posiadasz takiego produktu stanie się dla nas pośrednikiem między naszą marką a potencjalnymi klientami. Stanie się tak wówczas, gdy na kubku umieścimy nasze logo, adres firmy lub krótką wzmiankę o niej. Niepozorny upominek może stać się jednym z najskuteczniejszych marketingowych chwytów.
Gdy, jako właściciel firmy zdecydujemy się na wręczenie tego rodzaju prezentu pracownikom – również wiele zyskamy. Obdarowywani praktycznymi i funkcjonalnymi upominkami podwładni poczują się docenieni i zaczną bardziej utożsamiać się z marką. A to w oczywisty sposób przekłada się na wyniki ich pracy.