Kreatywne gadżety reklamowe rozumiemy jako gadżety, których głównym celem jest zbudowanie świadomości o marce danej firmy. Zatem powinny one skutecznie promować prowadzone usługi przez firmę. Również istotne jest to, aby powiązano je ze specyfiką firmy oraz najlepiej z jej logiem. Ponadto takie gadżety powinny dawać miłe skojarzenia dla kontrahenta, czy klienta związane z firmą.

Konieczność zwrócenia uwagi na to, czy dany gadżet spełni taką funkcję, która dotyczy jego charakteru użytkowego. Uważa się zatem, że właśnie do tego celu powinien służyć gadżet reklamowy. Klient lub kontrahent, który otrzyma taki upominek powinien móc z powodzeniem z niego korzystać w codziennym życiu.

Ponadto taki przedmiot winien być profesjonalnie wykonany, po to, aby podkreślić jakość firmy. Z powyższego punktu widzenia, aby spełnić wymienione uwarunkowania, należy skorzystać ze swojej kreatywności. Zgodnie z regułą, że im ciekawszy i bardziej użyteczny przedmiot, tym lepsza reklama firmy. Dodatkowo gadżet reklamowy powinien być zgodny z profilem firmy.

Kreatywne gadżety reklamowe, to dobry sposób na reklamę firmy

Wydaje się, że obecnie prawie wszystkie firmy mają gadżety reklamowe. Rozdają je jako prezenty swoim klientom stałym i tym najnowszym oraz partnerom biznesowym. Robią to przede wszystkim, aby dać wyraz swojego uznania dla niego. Nade wszystko jednak w celu zareklamowania firmy, a ostatecznie zbudowania renomy swojej marki.

kreatywne gadżety reklamowe

Użyteczne gadżety reklamowe

Dobrymi miejscami do rozdawania gadżetów są wszelkiego rodzaju targi i konferencje, w których uczestniczą ich odbiorcy. Niektórzy uczestnicy takich imprez zbierają wszystkie dostępne gadżety reklamowe na stoiskach wielu firm. Później często o tych firmach zapominają. Ważne jest zatem, aby nasz gadżet był na tyle kreatywny i użyteczny, żeby potencjalny klient nie zapomniał o naszej firmie i prowadził z nami interesy. Jednym słowem powinno to być wyróżniające naszą firmę rozwiązanie w stosunku do innych firm.

Z dużym prawdopodobieństwem roli trafnego gadżetu nie spełnią wizytówki, które ma prawie każdy przedstawiciel marketingowy firmy. Na wizytówkach podaje się dane kontaktowe. Niektóre z nich zostaną na pewno wyrzucone, a firmy zapomniane.

Najpopularniejszymi i jednocześnie tradycyjnymi gadżetami, które pasują do każdej firmy są: długopisy i notesy, kubki, smycze oraz kalendarze. Są one najczęściej wybieranym sposobem reklamowania biznesu.

Jeżeli wymyślimy jakiś jeszcze kolejny i innowacyjny element dla tych gadżetów, to wówczas np. zwykły długopis czy też kubek zyska na atrakcyjności.

Więcej możliwości na kreatywne projekty przedmiotów reklamowych, które jednocześnie mogą być ologowane dają takie gadżety, jak: koszulki z nadrukami i logo firmy, plecaki, pendrive, głośniki, powerbanki, piłeczki antystresowe, otwieracze, latarki, scyzoryki, kompasy jako breloki, etui na telefon, rękawiczki zimowe z materiału pozwalającego na obsługiwanie telefonu dotykowego, zegary itp. W Internecie jest reklamowanych wiele jeszcze innych przykładów gadżetów.

Takie gadżety reklamowe najlepiej ologowane mogą być używane codziennie i wtedy stale przypominają o marce danej firmy. Na przedmiotach reklamowych oprócz logo firmy można umieścić jakiś obrazek, czy popularny slogan. Można również użyć innych cech budowania świadomości marki, aby je spersonalizować.

Z powyższego opisu można wysnuć wniosek, że kreatywne gadżety świetnie reklamują firmę o ile mają dobrą jakość. Ponadto charakteryzuje je profesjonalizm wykonania i do tego  użyteczność dla ich odbiorców tj. kontrahentów i klientów. Można też stwierdzić, że standardowe gadżety ciągle się ulepsza i one też spełnią dobrze swoją rolę.