W obecnych czasach pozyskiwanie nowych klientów stało się prawdziwym wyzwaniem. Coraz większa konkurencja na rynku sprawia, że, oprócz rzetelności i wysokiej jakości usług oraz oferowanych produktów, istotne jest „to coś”, co zwróci uwagę i zainteresowanie klientów gadżety marketingowe.
W ostatnich latach wiele firm skupia swoje działania marketingowe niemal wyłącznie na przestrzeni internetowej, tymczasem badania pokazują wyraźnie, że rola promocyjnych gadżetów jako nośników reklamy oraz informacji o marce, nie traci na znaczeniu i wciąż jest pożądanym i ważnym elementem relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a klientami i kontrahentami.
W jaki sposób gadżety marketingowe mogą pomóc Twojej firmie?
Z pewnością wielu przedsiębiorców zastanawia się, w jaki sposób różne promocyjne gadżety mogą pomóc im zwiększyć zainteresowanie swoją firmą. Z pozoru, to przecież tylko zwykłe breloczki albo długopisy z logo, które nie posiadają szczególnych mocy.
Okazuje się jednak, że to tylko na pierwszy rzut niewiele znaczące bibeloty. Ponieważ żyjemy w świecie obrazów, do ludzkiej świadomości przedziera się przede wszystkim to, co widać. Firmowe gadżety są więc przenośną reklamą, która jest powszechnie zauważalna, bo towarzyszy nam w różnych codziennych sytuacjach.
Warto uświadomić sobie, że w marketingowych gadżetach tkwi potencjał, który można wykorzystać na wiele różnych sposobów.
Wizerunek - słowo klucz?
Jak cię widzą, tak cię piszą - mówi stare przysłowie, które, mimo upływu lat, wcale nie straciło na trafności. To, jak postrzegają daną markę klienci i kontrahenci, może znacząco wpłynąć na osiągane wyniki sprzedaży czy zainteresowanie ofertą.
Wizerunek to coś, na co z jednej strony pracuje się latami, a co w ciągu chwili może runąć w niebyt. Dotychczas popularna firma, może stracić wszystko, jeśli na jej wizerunku pojawi się jakakolwiek rysa. Dlatego tak ważne jest, by o niego dbać. Pomóc w tym może dobrze przemyślana strategia marketingowa, która opiera się, między innymi, na budowaniu relacji z klientami poprzez promocyjne gadżety.
Gadżety firmowe - mała rzecz, która bardzo cieszy
Kto z nas nie lubi dostawać prezentów? To pytanie zdecydowanie retoryczne, ponieważ upominki, nawet te niewielkie, zawsze sprawiają obdarowanym masę radości.
Gadżety promocyjne firmowe to doskonały sposób na nienachalną i namacalną reklamę firmy. Jest to rozwiązanie dużo tańsze niż tradycyjna forma promowania marki poprzez przekaz telewizyjny, radiowy czy ogłoszenia w prasie. Co więcej, taka forma zakłada bezpośredni kontakt z klientami, który jest znacznie przyjemniejszy i skuteczniejszy niż bezosobowa reklama umieszczona na przykład w piśmie branżowym.
Przemyślana i rzetelnie przygotowana strategia marketingowa opiera się również na stworzeniu linii gadżetów promocyjnych, które mogą wzbogacić istniejące relacje z klientami i kontrahentami.
Psychologiczne znaczenie gadżetów reklamowych, czyli o budowaniu pozytywnej relacji z klientami
Reklama to skuteczna forma promowania własnej marki, ale z pewnością nie zastąpi ona pozytywnej relacji z klientem. Ostatecznie nic nie jest w stanie wyprzeć kontaktu z drugim człowiekiem. Pokazują to liczne badania i analizy, według których najlepsza marka to taka, która funkcjonuje w codziennej świadomości konsumentów.
Taki stan można osiągnąć, tylko pielęgnując relacje międzyludzkie. Gadżety promocyjne mogą w tym pomóc. Sprawiają obdarowanym dużo radości, a ponadto są wyrazem tego, że dana osoba jest dla nas ważna. Co więcej, udowodniono psychologiczne działanie prezentów, zgodnie z którym wywołują one chęć odwzajemnienia, co ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż towarów lub usług.
Warto mieć również świadomość, że promowanie marki poprzez gadżety firmowe może mieć swoje zastosowanie również w przypadku pracowników danego przedsiębiorstwa. Będzie to miało pozytywne skutki, takie jak budowanie przynależności do firmy, a także rodzaj motywacji do dalszych starań. W ten sposób, osoby używające firmowych gadżetów na co dzień, stają się ambasadorami marki.
Zaplanuj swoją linię gadżetów marketingowych
Przemyślane, wysokiej jakości gadżety marketingowe są jak wizytówka firmy. Warto więc poświęcić trochę czasu, by odpowiednio zaplanować, jakie chcemy, żeby były nasze materiały
Firmowe gadżety to najlepszy znak, który mówi, że jesteśmy i działamy. Dzięki nim jesteśmy widoczni. Ważne jest jednak, by reprezentujące nas materiały promocyjne były przygotowane z dbałością i rzetelnością.
Gadżetami reklamowymi może być dosłownie wszystko. Najlepiej jednak wybrać do tego celu przedmioty codziennego użytku, i to nie tylko takie, które mogą przydać się w biurze. Ważne, aby były funkcjonalne i uniwersalne (żeby można było obdarować nimi różne osoby, bez względu na wiek i płeć). Wszystkie powinny być także estetycznie spójne, by tworzyły rozpoznawalną grupę gadżetów danej marki.
Materiały promocyjne mają szereg różnych zastosowań. Oprócz wspomagania w budowaniu relacji z klientami doskonale sprawdzą się jako gadżety na wszelkich targach, szkoleniach, spotkaniach biznesowych czy imprezach świątecznych. Dzięki nim nasza firma będzie doskonale widoczna!