Baner firmowy to doskonały sposób na reklamę lub zaprezentowanie pewnych informacji. Taki działanie wykorzystuje się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz obiektu. Wynika to z tego, że tworzywo charakteryzuje się odpornością na warunki atmosferyczne. Dobrym banerem może być również reklama internetowa. Baner reklamowy bez wątpienia może być skuteczną formą promocji przedsiębiorstwa. Jakie cechy musi mieć dobry baner? Jakie rodzaje banerów są najczęściej stosowane?

Baner reklamowy powinien przyciągać uwagę

Reklamowy baner projektujemy tak, żeby przyciągać uwagę potencjalnych odbiorców. Elementy grafiki powinny być interesujące, a co najważniejsze dostosowane do wymagań grupy, którą pragniemy przyciągnąć za pośrednictwem tego narzędzia marketingowego. Produkt umieszczamy w miejscu, w którym mamy pewność, że dotrze do interesującej nas grupy ludzi.

Treść zamieszczona na tej formie reklamy powinna być krótka i chwytliwa. Banery reklamowe mogą także zawierać informacje, które zmuszą odbiorcę do pewnego działania i interakcji.

Spójność elementów zawartych na banerze reklamowym

Komponenty wchodzące w skład baneru reklamowego muszą tworzyć jedna całość. Barwa nie może znaczącą odbiegać o logotypu. Wszystko musi zapewniać fantastyczne wrażenia wizualne. Informacje muszą być umieszczone na reklamie w taki sposób, żeby można było je łatwo odczytać.

Gdzie najlepiej umieścić baner reklamowy?

Banery reklamowe rozwiesza się w lokalizacjach, w których codziennie przebywa bardzo dużo ludzi. Najczęściej są to centra handlowe, najbardziej zakorkowane ulice. Ludzie, którzy codziennie przejeżdżają określoną drogą lub robią zakupy prędzej czy później zwrócą uwagę na baner reklamowy.

baner reklamowy

Dobry baner reklamowy musi zmuszać do myślenia

Ludzie lubią zagadki, gdyż jest to dla nich duże wyzwanie i rozrywka. Dlatego też skuteczny baner reklamowy powinien wykorzystywać elementy perswazji. Doskonałym narzędziem w tym przypadku jest zarówno treść, jak i grafika. Dobry baner reklamowy stosuje pytania, które wzbudzają emocje, a także nakłaniają do myślenia.

Jakie wyróżnia się rodzaje banerów reklamowych?

Jednym z przykładów wskazanego rozwiązania jest baner dwustronny. Składa się najczęściej z trzech warstw, co sprawia, że nadruk nie prześwituje na drugą stronę. Dlatego jest to narzędzie, które wykorzystuje się w miejscach, w których nośnik narażony jest na ostre światło. Taki baner reklamowy zawieszany jest najczęściej nad drogami i ulicami.

Dobrym banerem może być także siatka Mesh. Jest to narzędzie złożone z drobnych dziurek, które powstają w przez ułożenie włókien w większej odległości od siebie. Zaletą jest lekkość, a także przepuszczalność powietrza i światła. Jednakże wskazany materiał charakteryzuje się mniejszą wytrzymałością mechaniczną.

Innym ciekawym pomysłem jest baner odblaskowy. Zapewnia bardzo dużą skuteczność, gdyż pozwala na odczytanie informacji na nim zawartych zarówno w dzień, jak i w nocy. Jest to duża korzyść, przede wszystkim w okresie jesienno-zimowym.

Interesującym rodzajem tego narzędzia marketingowego jest baner internetowy. To graficzna forma przekazania określonej treści, która często jest odnośnikiem do strony reklamowanego produktu. Ogromnym plusem tej alternatywy jest kierowanie przekazu do konkretnej grupy docelowej. W ten sposób zwiększamy skuteczność działania. Co więcej, można także dokonać wyboru lokalizacji baneru. To sprawia, że pojawia się on tam, gdzie wchodzą interesujący nas klienci.

Istnieje wiele pomysłów na baner reklamowy. Wybór rozwiązania uzależniony jest tego, do kogo kierujemy konkretny przekaz. Dostosowanie narzędzia marketingowego do wymagań odbiorców sprawi, że osiągniemy zamierzone rezultaty. Dlatego dopracowujmy element pod każdym względem i uzupełniajmy innymi formami reklamy. Należy pamiętać o tym, że odpowiednio zaprojektowany baner to klucz do sukcesu przedsiębiorstwa!